PODIUM ESSLINGEN
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Forderer Logos

Nefeli Galani

Viola

Violist Nefeli Galani was born in Crete, Greece, and currently lives in Offenbach am Main. She is currently a member of various ensembles such as the Grow Quartet, an improv duo with Raphael Languillat and the Kunstkulturkirche improv group. She has also performed with Ensemble Modern, Ensemble Modern Orchestra (EMO) and the Hamburg Camerata. Performances of Heiner Goebbels‘ „A House of Call“ with the EMO have taken her to concert halls such as the Berlin Philharmonie, the Cologne Philharmonie, the Tonhalle Düsseldorf, the Elbphilharmonie and the Prinzregententheater Munich. She has performed at music festivals such as the Witten Days for New Chamber Music, the CRESC…Biennale for Contemporary Music, the 180° Laboratory for Innovative Art in Bulgaria, and the Berlin Festival.

An active improviser, Nefeli is always looking for new ways to incorporate improvisation into the traditional concert format. She is currently working on a solo improvisation album combining guitar effect pedals and acoustic viola to create new sonic possibilities. Her solo viola projects include works dedicated to her by Cornee Roos and Raphael Languillat, as well as a research project focusing on solo viola works by Anne Leilehua Lanzilotti, Konstantia Gourzi, Caroline Shaw, and Catherine Lamb. Nefeli’s interest in promoting equal gender representation in contemporary music has led her to create a database of works for solo viola by women composers to assist other violist:s in programming.

She holds a Bachelor of Music degree from the Ionian University and a diploma from the Ionian Conservatory. In 2019, she graduated with a Master’s degree in viola under Professor Anna-Kreetta Gribajcevic at HfMT Hamburg. In 2019/2020 she participated in the International Ensemble Modern Academy (IEMA), a collaborative program between Ensemble Modern and HfMDK Frankfurt, graduating with a Master’s degree in Contemporary Performance Practice.

Nefeli Galani Nefeli Galani
Veranstaltungen
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#7LW: SORGEN TRAGEN

26 Apr. – KOMMA

Themenkonzert zur Krise der Familie mit Uraufführung // Wie sieht die Familie der Zukunft aus? In einem Workshop mit dem Kulturzentrum Dieselstrasse ging es um Krisen und Herausforderungen im Bereich Pflege und Fürsorge. Die Komponistin Anahita Abbasi hat diesen Gedankenaustausch in Klang übersetzt.

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#7LW: ACH, *!

27 Apr. – Central Theater

Themenkonzert zur Krise der Religion mit Uraufführung // Woran können, sollen, wollen wir noch glauben? Ein musikalischer Ersatz-Gottesdienst geht dieser Frage auf den Grund - gemeinsam mit der Komponistin des Auftragswerkes Luise Volkmann, inspiriert durch das neue Letzte Wort der österreichischen Autorin Angela Lehner.

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DAS ANTHROPOZÄN

27 Apr. – Neuer Blarer

Kammerkonzert mit Stimmen von Esslinger Bürger*innen // Die Erde klingt so, wie der Mensch sie hört, auch wenn der Mensch vielleicht ihr größtes Problem ist. Musik von u.a. Florence Price tritt hier in den Dialog mit Esslinger O-Tönen und hinterfragt die Wechselwirkung zwischen Mensch und Natur.

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THIS IS NOT BEETHOVEN!

29 Apr. – Württembergische Landesbühne

Orchesterkonzert mit überwältigender Sinfonik, aber ohne Beethoven // Nachdem PODIUM ganz lange „#bebeethoven” war, wird es Zeit für Louise Farrenc: Die französische Komponistin komponierte mindestens ebenso furchtlos für Orchester wie der schlechtgelaunte Kaffeebohnen-Zähler (sic!) aus Bonn. Hier: ihre Sinfonie Nr. 3 in g-Moll.

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LAST CHANCE TO HEAR // ABSCHLUSS

30 Apr. – KOMMA

Abschlusskonzert zur Ausstellung musikalischer Mahnmale gegen das Artensterben // Aus den Klangboxen heraus schlüpfen die Tiere nun ins Konzert. Umrahmt von Kammermusik erheben sie hoffentlich nicht ein letztes Mal ihre Stimme.